Klanten van MOOCFactory…..een kleurrijk palet…!

08 apr 2016
by Jos Maassen

Wat zegt een blik op ons huidige klantenbestand? Uiteraard zijn we enorm trots dat deze klanten met ons werken en ons innovatieve sociaal leerplatform Curatr inzetten om zeer diverse redenen. En dat alles vanaf medio 2014. Het betreft zowel overheidsinstellingen, onderwijsinstellingen als organisaties uit het bedrijfsleven. Een mooie spreiding qua aantallen en in branches. Maar mij valt nog iets op…de kleuren van hun logo’s.

 

klantenpallet_140116


Betekenis van kleuren van logo’s

Op internet ben ik op zoek gegaan naar “kleuren en symboliek”, “kleurenbetekenis”, “kleuren psychologie”. Op huffingtonpost staat the color emotion guide.

colours

In dit schema som ik de betekenis en symboliek van kleuren op.

Magenta Motivatie, bemiddeling, raad. Energie, intuïtie en daadkracht. Leiding, verandering en passie.
Rood Kracht, macht en energie. Motivatie, leiding en warmte. Stimulatie, actie en passie.
Oranje Humor, positiviteit en invoeling. Samen, luisteren en begrip. Creativiteit, speelsheid en plezier.
Geel (Geel) Communicatie en intelligentie. Educatie en besluitvorming. Zelfkennis en actie. Warmte, zon en contact.
Groen Hulp, ontspanning en bemiddeling. Harmonie, raad en evenwicht. Vertrouwen, groei en kalmte.
Blauw Rust, ontspanning en trouw. Integriteit, afstand en  wijsheid. Expressie, waarheid en communicatie.
Zwart Kracht, invloed en inzicht. Mysterie, afstand en magie. Bescherming, nacht en duister.

Veel van onze klanten bevinden zich in het blauwe, paarse en magenta deel van het palet. Ook is duidelijk dat we geen klanten hebben met gele en oranje logo’s…. En dat staat nu juist voor: positiviteit, innovatie, vrij denken, creativiteit en intelligentie.

Innovatievermogen
Wij merken in onze gesprekken al snel welke personen deze competentie beschikken. Soms gaat dat gepaard met ook het innovatievermogen van de desbetreffende organisatie en hun (leer)cultuur. Maar dat is niet altijd het geval. Het zien van de vele kansen en denken in waarden door de inzet van ons innovatieve leerplatform Curatr dat gebaseerd is op social learning, content curation en gamification en met ons andere nieuwe product LearningLocker (Learning Record Store www.lrsfactory.nl) is een voorwaarde om daadwerkelijk Curatr en/of LearningLocker goed in te bedden in je aanpak. Als dat dan ook gepaard gaat met competenties zoals creativiteit, executiekracht, durf en lef zijn wat ons betreft de juiste ingrediënten aanwezig om experimenten en pilots aan te gaan met het ontwerp en de ontwikkeling van MOOCs en SPOCs en de inzet van een LRS. Samen met deze klanten bereiken we de mooiste en beste oplossingen en halen we het beste in elkaar boven!

Oproep!
Ik doe dan ook een oproep aan “gele” en “oranje” organisaties die met ons mee willen denken in het innoveren van leren. Wij hebben in april alvast een aanzet gegeven met de ontwikkeling van www.moocademy.org.

One comment:

  • Marcel on 11 april, 2016 at 18:32 Beantwoorden

    Leuk om te lezen! De kleuren van Meerkat en de kernwaarden komen sterk overeen.

Leave a Comment:

* - required fields

MOOCFactory © 2017